Støt hinanden med ejendomsadministration

21 May 2019 Anders Lundtang Hansen
image

Det kan være et virkelig hårdt arbejde at tage sig aktivt af ejendomsadministration, og afhængigt af størrelsen på, hvor mange ejendomme der skal administreres, så kan der være mange ansatte til at tage sig af det arbejde.

Den slags kan blive varetaget af mange forskellige persontyper, hvis det er nødvendigt, så det ikke er én person, der skal stå for alt det administrative og næsten samtidig stå for at være pedel og vicevært samtidig.

Så er der nemlig ikke megen fritid tilovers, og det gælder selv, hvis man ejer disse ejendomme, og man lever af indtægterne fra disse, eller man er hyret ind af en ejendomsspekulant, der ønsker en som varetager af ejendommene i form af at være ejendomsadministrator.

Oftest betyder det så, at vedkommende har en lærling, svend eller lignende ansat, der lige kan tage sig af det forefaldende arbejde, som alle kan finde ud af, der er til for at aflaste den egentlige ejendomsadministrator.

Men er man ude i, at der er mange ejendomme på samme områder, der skal administreres, eller der er hele afdelinger fordelt forskellige steder i samme by, landsdel eller sågar andre steder i landet, så er man nødt til at være flere mennesker om opgaven.

Om det så foregår med, at man er mange, der varetager de samme opgaver i ét boligkompleks, eller man er flere, der tager sig af forskellige opgaver for at slå ned på det, man er bedst til, så handler det om at arbejde sammen.

Er man fordelt over netop flere afdelinger, man ikke bare lige kan gå over til, hvor man ellers skal mødes ved aftalte møder et sted, der ligger midt imellem hinandens arbejdspladser, så er det stadigvæk vigtigt, at an sørger for at have styr på, hvad hinanden laver, så man er i synk med, hvordan arbejdet bliver gjort, så der ingen misforståelser opstår i den forbindelse.