Automatiseret aftalesedler for håndværkere

06 June 2020 Lotte Hindsberg

editorial

De fleste håndværkere arbejder med flere opgaver. Det kan være store opgaver og det kan være små. Fælles for dem er at der ligger en aftale bag som fortæller hvad der skal laves og hvornår. Aftalesedler for håndværkere er derfor en del af deres arbejdsdag og hvis sådan en ikke er udført korrekt eller er blevet væk kan det koste mange penge.

Derfor er der flere og flere der er gået over til et automatiseret system, som ikke alene holder øje med de aftaler der er indgået men hvor det også er muligt blandt andet at sende et tilbud og inden se hvor meget man kommer til at tjene på den aftale. Det betyder at du kan justere prisen op eller ned alt efter behov.

Forbedre likviditeten med et automatiseret system

Udover at du har bedre styr på dine aftaler har et aftale eller ordresystem mange andre gode fordele. Det er muligt at få integreret ikke alene dit eget, men også dine leverandørers lager. Det giver dig mulighed for selv at køre med et minimalt lager, da du altid kan se hvad dine leverandører har. Evt. også alternativer. Et mindre laver samt et bedre overblik over dine leverandører betyder at du kan frigive penge som kan bruges andet sted i virksomheden.

Et andet sted hvor man kan forbedre likviditeten med et aftalesystem er når ordren er udført. Her er det muligt med det samme at sende en regning til kunden frem for at man først skal retur på kontoret og så først der skal til at lave fakturaen eller vente på at bogholderen kommer.

Det er også muligt at se hvilke medarbejdere der er hvor og om der er nogle ledige så man enten kan sige ja til en ordre eller sende dem ud og hjælpe. Det er også muligt at se hvor meget den enkelte medarbejde omsætter for.