Hvordan får du en taxareklame?

17 June 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Svaret på ovenstående spørgsmål vedrør meget, fra hvilken vinkel man ser det fra.

For en taxachauffør får ofte bare tildelt en bil, hvor der allerede er annoncer på, mens en chef for et taxafirma kan få henvendelser fra folk, der gerne vil have reklamer for deres firmaer på taxaernes biler.

Det er jo en smart måde for firmaerne at få reklame på, at de biler kommer meget godt rundt i samfundet og har diverse kunder med sig, der også bemærker dem.

Derfor kan man på den måde lave taxareklame for både lokale forretninger, men også for internationale koncerner – og for den sags skyld forestillinger i teater, biografpremierer, koncerter med videre.

Så betaler man for den givne periode, som man gerne vil have de taxareklamer til at være på bilerne.

Nogle gange ved man på forhånd, hvor længe det skal være, hvis det netop er et reklamefremstød i forbindelse med en event, men andre gange er det måske bare mere, hvis firmaet lige har råd til at lave reklame på en taxa – eller der ligefrem er tale om et længerevarende samarbejde.

Men hvis man så netop er sådan et firma, der aldrig har prøvet at få lavet reklamer på taxaer, hvordan kommer man så ind i gamet?

Man skal ikke kontakte de direkte chauffører på numrene. Man skal henvende sig til taxafirmaet. Nogle gange har de direkte henvisninger, og ellers må man sende en mail eller ringe til ledelsen/chefen for at finde ud af, hvordan man kan få dette til at lade sig gøre.

Udformningen af reklamen skal man så nogle gange have et helt andet firma til at stå for, men taxafirmaet vil nok helt sikkert gerne hjælpe med at pege i den retning.

Så kan man give ønsker om, hvor meget og hvor længe man gerne vil have reklamer på taxaerne, og så ser man, om dette kan lade sig gøre.